
Employer Branding #3 “Heeft u ‘ja’ gezegd?”
Employer branding en verleiding gaan hand in hand. Want u wilt toch dat uw jobs er sexy uitzien om de beste talenten aan te trekken?
Employer branding en verleiding gaan hand in hand. Want u wilt toch dat uw jobs er sexy uitzien om de beste talenten aan te trekken?
Employer branding en verleiding gaan hand in hand. Want u wilt toch dat uw jobs er sexy uitzien om de beste talenten aan te trekken?
Iedereen weet van face-to-face-interviews of Skype-interviews, maar steeds meer bedrijven wenden zich tot uitgestelde interviews om de ideale kandidaat te vinden. Maar wat is een uitgesteld interview?
Hoe verwelkom je een nieuwe medewerker aan boord als je niet aan boord mag gaan?! De omstandigheden zijn uiteraard verwarrend, maar u kan deze moeilijke situatie aangrijpen om het verschil te maken!
En wat als employer branding en verleiding nauw met elkaar verbonden zijn? Want wil je je vacatures niet sexy maken om de beste talenten aan te trekken?
Doorgroei of promotie uiten zich vandaag meestal in verticale mobiliteit. Met de opkomst van nieuwe beroepen en nieuwe opvattingen van het werk, zou de horizontale evolutie misschien een manier zijn om in de toekomst talenten in onze bedrijven te behouden.
Employer branding zit al enkele jaren serieus in de lift, wat aanwervingen aangaat. Iedereen heeft ondertussen de mond vol van employer branding en zijn impact op human resources. Wat is de stand van zaken? Op welke manier kan employer branding toekomstige aanwervingen vergemakkelijken?
Wil je je carrière een nieuwe wending geven of ben je op zoek naar je eerste baan? De eerste stap naar je nieuwe baan is eenvoudig, het bestaat uit het updaten van je CV. Hoewel er verschillende modellen zijn, afhankelijk van het bedrijf of de functie waarvoor u solliciteert, zijn er toch universele regels die gerespecteerd moeten worden voor een kwaliteitsvol cv !
Een beroep doen op medewerkers tijdens een rekruteringsproces houdt een wat voordelen in voor het bedrijf en zijn personeel. Ik ben er van overtuigd dat innovatie in rekrutering hand in hand gaat met een toenemende betrokkenheid van medewerkers. Een toelichting onder zes invalshoeken.
Een nieuwe medewerker aanwerven, betekent voor sommigen een ware uitdaging. Hier leest u enkele tips om een efficiënte jobbeschrijving op te stellen en – hopelijk – een bekwame persoon in de best mogelijke omstandigheden aan te werven. Vertel een verhaal waaraan de lezer van uw jobbeschrijving graag zou deelnemen: dit is een doeltreffende manier om een goede kandidaat te vinden !
Op vrijdag 15 november vond de eerste editie van het "HR Breakfast" plaats, een forum voor de uitwisseling van onderwerpen in verband met human resources. Elise Le Moing Maas was aanwezig om het onderwerp bedrijfscultuur te bespreken. Een thema dat fel de aandacht van onze gasten trok!
Deze serie is voor gepassioneerden ! Is het mogelijk om te leven van je passie ? Hoe kan je dit bereiken, wat zijn de sleutels tot succes ?
Wat is uw taak als Office Manager ? Mégane vertelt het ons !
Wat is uw taak als Business Developer ? Philippe Szombat vertelt het ons !
Het is niet voldoende om de juiste talenten naar uw bedrijf aan te trekken: u moet ze houden! Hoe talentbehoud te ontwikkelen.
Het gesprek is het moment waarop we elkaar ontmoeten en testen, zowel als recruiter als als kandidaat.
Deze serie is een kans om kennis te maken met de oprichters van deze nieuwe werkplekken die coworking worden genoemd. Waarom zijn ze aan dit avontuur begonnen ?
Wat is uw taak als Business Manager ? Angela vertelt het ons !
Wat is uw job als HR ondernemer ? Marjolein vertelt het ons !
"Betekenis geven" is een serie die zich richt op de vraag naar de betekenis van betekenis in haar werk bij de start of bij haar rekrutering.
"Betekenis geven" is een serie die zich richt op de vraag naar de betekenis van betekenis in haar werk bij de start of bij haar rekrutering.
CO-WORKING : goed of slecht idee ? Het is niet langer een trend, het is een manier van werken op zich: gedeelde kantoren die een efficiënte werkomgeving en sociaal leven combineren.
"Betekenis geven" is een serie die zich richt op de vraag naar de betekenis van betekenis in haar werk bij de start of bij haar rekrutering.
Tegenwoordig is het werven van de juiste persoon vaak een echte uitdaging geworden. Als we het over de talentenoorlog hebben, hebben we het over de moeilijkheid om de juiste kandidaten in uw bedrijf te werven.